dilluns, 22 de setembre del 2014

21/09/2014 - Tornar a començar

Hola a totes/s,

El passat 29 de juny vaig acabar el meu primer IRONMAN a Niza. 3,8km swim, 180km bike i 42,2km de run. I tots aquests kilòmetres han estat més que els recorreguts en els següents 2 mesos. La recuperació física ha costat una mica, però en una setmana ja podia tornar a començar a entrenar molt tranquilament, i en 2 o 3 ja estava recuperat (però no per fer res extraordinari). Però psicològicament encara no i tornar a patir en entrenaments ,mentalment no estava preparat. Si a això li sumem l'època d'estiu amb calor, vacances...

En definitiva, que ha arribat el mes de setembre i amb 7kgs de més a sobre el cos i la sensació d'haver perdut completament l'estat de forma ha sigut el punt d'inflexió. A sobre, sortir a còrrer el primer dia a fer 8kms i haver de parar 3 vegades per descansar... t'adones quan injust és el rendiment esportiu que costa tant i tant d'aconseguir i es perd amb una facilitat insultant. Però el primer dia és el que més costa.

El que he intentat fer és molta bici amb la finalitat d'acumular hores i no castigar en excés el cos. I així també he pogut enganxar a 3 rookies (Mon germà, l'Albert i el David) a això de llevar-se d'hora els caps de setmana i rodar. Per cert, apunten maneres!!!



El resum d'aquestes 3 primesres setmanes ha sigut:

3 sortides de run acumulant 35,5kms + sortida de 2:45 de Bici la primera setmana de setembre. Per la segona setmana van ser 2 sessions de run amb 4 series de 5x30/20/10segs anant de suau a sprint + 2 sortides de bici sumant 132kms.

I per la tercera setmana vaig decidir fer un test de 10K perquè tenia moltissimes ganes de tornar a competir i per veure realment com estic de forma. Per moltes sensacions que puguis tenir, fins que no et posses el dorsal i a la linia de sortida no saps com estàs realment. A més que servirà de punt de partida per enfocar els inminents entrenaments que vindran. Tercera setmana molt complicada de feina que només he pogut fer 1 sortida de run repetint el 30/20/10, sortida de bike de 71kms disabte i el s10k de Molins diumenge.

10 kms que van ser una bogeria:



Sóc molt partidari dels circuits de triatló ja que generalment permeten mantenir un ritme constant i a mi particularment m'agrada més que aquest circuit tan revirat. Al marge de les constants pujades i baixades que van fer impossible mantenir un bon ritme, que per altra banda no tenia. Amb tot, em quedo amb la recuperació de la capacitat de patiment que em va permetre acabar en uns sorprenents 40:46.

Però sobretot em quedo amb compartir la primera de moltes curses amb l'Àlex Martin de FitaA (www.fita-a.com/es). 


I dic primera de moltes perquè a partir d'aquesta setmana el meu rendiment dependrà del seu entrenament a FitaA.

Aquest any promet i ja us aniré explicant.

Salut a totes/s


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada